Ελληνική Ιστορία 1940-49 .Ένα έθνος σε κρίση


Εγγραφείτε στο φόρουμ, είναι εύκολο και γρήγορο

Ελληνική Ιστορία 1940-49 .Ένα έθνος σε κρίση
Ελληνική Ιστορία 1940-49 .Ένα έθνος σε κρίση
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Η ΘΕΑ Μαρινέλα (κόντρα στο πουστροξεκωλομπουρδέλιασμα των γραικύλων της σαπιοκοιλιάς) υμνεί το Σταυραετό του Μαχαιρά Γρηγόρη Αυξεντίου-"ΞΥΠΝΑ ΓΛΗΟΡΗ"

Πήγαινε κάτω

Η ΘΕΑ Μαρινέλα (κόντρα στο πουστροξεκωλομπουρδέλιασμα των γραικύλων της σαπιοκοιλιάς) υμνεί το Σταυραετό του Μαχαιρά Γρηγόρη Αυξεντίου-"ΞΥΠΝΑ ΓΛΗΟΡΗ" Empty Η ΘΕΑ Μαρινέλα (κόντρα στο πουστροξεκωλομπουρδέλιασμα των γραικύλων της σαπιοκοιλιάς) υμνεί το Σταυραετό του Μαχαιρά Γρηγόρη Αυξεντίου-"ΞΥΠΝΑ ΓΛΗΟΡΗ"

Δημοσίευση  ΔΑΙΔΑΛΟΣ Κυρ Απρ 01, 2012 7:31 am

Η Μαρινέλλα υμνεί τον Γρηγόρη Αυξεντίου
Η φωνή της κορυφαίας Ελληνίδας τραγουδίστριας ζωντάνεψε τον πόνο της μάνας του υπαρχηγού της ΕΟΚΑ μέσα από το "Ξύπνα Γληόρη"

Πρώτη καταχώρηση: Κυριακή, 1 Απριλίου 2012, 12:20
http://www.zougla.gr/politismos/article/i-marinela-imni-ton-iroa-grigori-afksentiou
Η κορυφαία Ελληνίδα τραγουδίστρια Μαρινέλλα σε αποκλειστική συνέντευξη της στην εφημερίδα «Καθημερινή της Κύπρου» θυμάται σήμερα 1-4-2012, επέτειο της έναρξης του απελευθερωτικού αγώνα του 1955-59 κατά της Βρετανικής αποικιοκρατίας, τις στιγμές της ερμηνείας του τραγουδιού για τον ήρωα Γρηγόρη Αυξεντίου, «Ξύπνα Γληόρη», του συνθέτη Γιώργου Θεοφάνους.

Ο Κύπριος συνθέτης με τη βοήθεια της αδελφής του ήρωα Γρηγόρη Αυξεντίου, κατέγραψε τον επικήδειο λόγο της μητέρας του υπαρχηγού της ΕΟΚΑ και στη συνέχεια τον μελοποίησε.

Το τραγούδι παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της μουσικής παράστασης του Γ. Θεοφάνους «Τραγουδώ για το νησί μου" το 2008 στο Ηρώδειο και στην Κύπρο.

Η Μαρινέλλα ανταποκρίθηκε θετικά στο κάλεσμα του συνθέτη και «ζωντάνεψε» με τη φωνή της τον σπαρακτικό λόγο της μάνας του ήρωα. Στη συνέντευξη της η Ελληνίδα τραγουδίστρια αναφέρει ότι στην ερμηνεία του τραγουδιού για τον Γρηγόρη Αυξεντίου αποφάσισε να βγάλει «έξω» την ίδια και να κρατήσει μόνο τη μάνα.



" Χαλάλιν της Πατρίδος μου
ο γιος μου η ζωή μου
τζι αφού εν επαραδόθηκεν
τζι έμεινεν τζιαι σκοτώθηκεν
ας έσιει την ευτζιήν μου "


TO AΡΧΑΙΟ "Η ΤΑΝ ΕΠΙ ΤΑΣ" ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΔΑΣ ΜΑΝΑΣ
ΘΗΛΙΑ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ ΤΩΝ ΠΡΟΔΟΤΩΝ

Συνέντευξη στον ΤΑΣΟ ΤΡΥΦΩΝΟΣ
Ο μεστός από λυρισμό επικήδειος λόγος της μεγαλύτερης ηρωίδας μάνας τραγουδιέται σήμερα από την κορυφαία ερμηνεύτρια της Ελλάδας. Ο Γιώργος Θεοφάνους, με τη βοήθεια της αδελφής του ήρωα Γρηγόρη Αυξεντίου, κατέγραψε τον επικήδειο λόγο της μητέρας του υπαρχηγού της ΕΟΚΑ και στη συνέχεια τον μελοποίησε. Το τραγούδι παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της μουσική παράστασης του Γ. Θεοφάνους «Τραγουδώ για το νησί μου» το 2008 στο Ηρώδειο και στην Κύπρο.

Η Μαρινέλλα ανταποκρίθηκε θετικά στο κάλεσμα του συνθέτη και «ζωντάνεψε» με τη φωνή της αυτό τον σπαρακτικό λόγο σε μια συγκλονιστική ερμηνεία. Όταν η τέχνη συναντά τους ήρωες, μια μεγάλη φωνή καταφέρνει να τους ζωντανεύει στο σήμερα. Η ίδια η ερμηνεύτρια, σε μια αποκλειστική συνέντευξη στην «Κ», μοιράζεται μαζί μας την εμπειρία της.

– Η ερμηνεία σας στο «Ξύπνα Γληόρη» είναι σπαρακτική. Πώς μπήκατε στην ψυχοσύνθεση της μάνας ενός ήρωα που σπαράζει στην κηδεία του γιου της;
– Είχα πολύ τρακ, Τάσο μου. Έπρεπε να «πιάσω» τον σπαραγμό της μάνας προς τον γιο, που είναι κάτι συγκλονιστικό. Επίσης, έπρεπε να προφέρω σωστά τα Κυπριακά. Αποφάσισα λοιπόν να βγάλω «έξω» από την ερμηνεία τη «Μαρινέλλα» και να κρατήσω μόνο τη «μάνα». Δεν είναι εύκολα αυτά που λέει η μάνα. Του δίνει την ευχή της που σκοτώθηκε και δεν παραδόθηκε. Δεν είναι εύκολα αυτά να ειπωθούν από μια μάνα. Αυτό σημαίνει ότι ο γιος έγινε ήρωας επειδή είχε μια μάνα με τέτοια λιονταρίσια καρδιά. Τίποτα δεν είναι τυχαίο.

– Είχατε δυσκολία να εκφραστείτε μέσα από την κυπριακή διάλεκτο;
– Το φοβόμουνα. Δεν ήθελα να βγει κωμικό γιατί αυτό θα κατέστρεφε τα πάντα. Με βοήθησε ο Θεοφάνους πάρα πολύ, αλλά και στην πρόβα οι κυρίες και οι κύριοι της χορωδίας με καθοδηγούσαν στην προφορά. Ήταν η πρώτη μου φορά που τραγούδησα στην Κυπριακή. Αν μπόρεσα λοιπόν να εκφράσω τον λόγο μιας σπουδαίας ηρωίδας μάνας ενός μεγάλου ήρωα, τότε είμαι ευτυχισμένη.

– Τι νιώσατε στο Ηρώδειο όταν ερμηνεύσατε αυτό το τραγούδι;
– Ανατριχίλα σε όλο μου το κορμί. Έβλεπα τον κόσμο που έβγαζε μαντίλια για να σκουπίσει τα δάκρυά του. Τότε ήξερα ότι το κατάφερα αυτό που έπρεπε. Ίσως στην αρχή να μην είχα καταλάβει το μέγεθος αυτού του λόγου, αλλά το κατάλαβα από την ανταπόκριση του κόσμου. Αν προσέξεις, μου «φεύγουν» κάποιοι λυγμοί. Στην πρόβα έλεγα στον Γιώργο: «Δεν μπορώ να το πω ρε Γιώργο, με “παίρνει” αυτό το τραγούδι».

– Πάντως, δεν θα μπορούσα να το φανταστώ με άλλη τραγουδίστρια.
– Σ’ ευχαριστώ πολύ που το λες. Είναι κι ένα λεβέντικο ζεϊμπέκικο με συγκλονιστική μουσική.

– Πιστεύω ότι, επειδή είστε τραγουδίστρια και ηθοποιός, δηλαδή μια ολοκληρωμένη ερμηνεύτρια, δώσατε το «ανάστημα» και την παλληκαριά που χρειαζόταν.
– Αυτά όλα τα συναισθήματα είναι που με παρακίνησαν να ερμηνεύσω έτσι το τραγούδι και να ορθώσω το «ανάστημα» που λες και να του δώσω τη διάσταση που έπρεπε. Το ερμήνευσα σαν μια μάνα που καταλαβαίνει αυτό που λέει μια άλλη μάνα.

– Πώς νιώθει ένας τραγουδιστής που φτάνει στο σημείο, πέρα από τα σουξέ και τα τραγούδια, να ερμηνεύει και κομμάτια αυτού του είδους που διδάσκονται πλέον στα σχολεία;
– Πάντα το ήθελα αυτό. Το «Έπος της Αλβανίας» με τον «Έφεδρο ανθυπολοχαγό» και το «Κράτα μάνα» διδάσκονται στα σχολεία όπως το λες. Εκεί που έλεγε κάποιος «η Μαρινέλλα είναι λαϊκή τραγουδίστρια», έκανα κάτι για να το ανατρέψω αυτό. Ένας τραγουδιστής δεν πρέπει να έχει σφραγίδα. Ήθελα να βγάλω αυτή την ετικέτα της «λαϊκής τραγουδίστριας» από πάνω μου. Όχι γιατί δεν μου αρέσει το λαϊκό τραγούδι. Αντιθέτως, το υπηρετώ τόσα χρόνια. Αλλά ήθελα να κάνω κι άλλα πράγματα κι άρχισα να «χώνομαι» σε άλλα είδη και να ψάχνομαι.

– Λείπουν οι ήρωες σήμερα;
– Ναι, λείπουν. Σήμερα βγαίνουν κάποιοι που κάνουν τους ήρωες χωρίς να είναι. Δεν έχουν ιδέα τι θα πει ηρωισμός.

– Ποιοι είναι οι ήρωες σήμερα;
– Όπως έχουν γίνει τα πράγματα, ήρωες είναι οι γονείς που πρέπει να φέρουν κάποια λεφτά στο σπίτι για φαΐ. Αυτοί είναι οι ήρωες, που κάνουν δέκα δουλειές και πάνε για part-time δουλειά για να θρέψουν την οικογένεια.

«Σήμερα ζούμε μια εθνική κατάθλιψη. Δεν νομίζω να σωθούμε»

– Ισχύει ότι οι Έλληνες ζουν μια ομαδική εθνική κατάθλιψη; Το «εισπράττετε» πάνω στη σκηνή;

– Εθνική κατάθλιψη δεν λες τίποτα. Γι’ αυτό και φέτος με τη Νατάσα Θεοδωρίδου στον «Βοτανικό» κάναμε πολύ καλό πρόγραμμα και επιστράτευσα όλη μου την πείρα για να ανεβάζω τον κόσμο και να ξεχνάει τα προβλήματά του. Είναι σαφώς όμως πολύ πιο δύσκολο να ανεβάσει ο καλλιτέχνης τον κόσμο με τόσα προβλήματα. Άσε που πλέον, από την ερχόμενη σεζόν, το βλέπω να δουλεύουμε μόνο Σάββατο.

– Είναι χειρότερη αυτή η κρίση απ’ αυτά που έζησαν οι Έλληνες της φτωχής Ελλάδας του ’50, του ’60 και της Χούντας;
– Είναι πολύ χειρότερα τα πράγματα, γιατί κακομάθαμε όλοι μας με την καλοπέραση. Τότε δεν υπήρχαν αυτά. Επίσης, τώρα ο πόλεμος είναι εσωτερικός και αναίμακτος. Δεν βλέπεις να χύνεται αίμα, ούτε υπάρχει φανερός εχθρός.

– Θα σωθούμε;
– Δεν νομίζω. Βλέπω ότι μας κοροϊδεύουν και δυστυχώς η μεγαλύτερη κοροϊδία έρχεται από «μέσα». Από τους δικούς μας πολιτικούς. Φταίμε κι εμείς.

– Τι μπορούμε να κάνουμε;
– Δουλειά, τρέλα και αισιοδοξία. Να πούμε «θα δουλεύω και δεν θα με ρίξει κανένας στο Ζάλογγο».

– Τι διαφορά έχει η σημερινή γενιά από τη δική σας;
Εμείς μεγαλώσαμε σε μια φτωχή Ελλάδα αλλά αυτό μας έδινε την ώθηση να ονειρευόμαστε ότι θα φτιάξουμε τη ζωή μας και τα πράγματα. Τώρα στα σημερινά παιδιά τούς έχουν κόψει και τα όνειρα. Δεν μπορούν να ονειρευτούν. Μόνο αν φύγουν στο εξωτερικό.

– Αγχώνεστε περισσότερο ως μητέρα και ως γιαγιά;
– Περισσότερο ως γιαγιά, επειδή η κόρη μου είναι γύρω στα σαράντα, έχει ζήσει πράγματα. Τα εγγόνια μου τι θα ζήσουν; Αυτό με αγχώνει. Εμείς προλάβαμε και φλερτάραμε και ζήσαμε. Έχει χαθεί το «κοίταγμα», το φλερτ και όλη η μαγεία. Σήμερα οι ρυθμοί είναι άλλοι.

– Στα χρόνια της ευμάρειας «παραμυθιαστήκατε»;
– Σίγουρα δεν το περίμενα ότι θα συνέβαινε αυτό. Εγώ ένα σπίτι έκανα μόνο στη ζωή μου. Προσπαθώ να ζήσω την οικογένειά μου πολύ καλά και ποτέ δεν ήμουνα της πολυτέλειας. Είμαι υπερπροστατευτική και έχω μια τεράστια αγκαλιά για όλους. Είμαι μάνα και ήμουν έτσι από μικρό παιδί. Στα δεκαπέντε μου χρόνια στο σχολείο οι συμμαθήτριές μου με φώναζαν «μάνα».

– Μετανιώσατε που τα καλά χρόνια διώχνατε τους επιχειρηματίες που ερχόντουσαν στο σπίτι σας με τις βαλίτσες γεμάτες λεφτά;
– Όχι, ποτέ δεν έχω μετανιώσει και δεν το λέω ως κλισέ.

– Είστε υπερπροστατευτική επειδή αποκτήσατε μόνο ένα παιδί;
– Εγώ ήθελα πολλά παιδιά να κάνω, αλλά ο Θεός μού έδωσε ένα αλλά το καλύτερο. Δεν υπάρχει δεύτερο παιδί από την Τζωρτζίνα μου. Ώρες-ώρες κάθομαι και την κοιτάω, τη χαζεύω και λέω μέσα μου «άντε καλέ που έβγαλες εσύ αυτό το πλάσμα».

– Δεν είχατε ποτέ κόντρες, ούτε καν όταν ήταν στην εφηβεία;
– Όχι. Ήμουν πολύ προσεκτική. Δεν ήθελα να ξιπαστεί και να νομίζει ότι η μάνα της είναι κάτι ιδιαίτερο και ούτε της έλεγα ποτέ «αυτό που σου λέω εγώ θα κάνεις ή αυτό που σου λέω είναι το σωστό». Την μεγάλωσα με το να ξέρει ότι απλώς κάνω μια δουλειά.

– Συνήθως όταν οι γονείς δεν ζουν μαζί, υπάρχει ο ανταγωνισμός των γονιών ποιος θα κάνει τα περισσότερα χατίρια.
– Δεν το είχα ποτέ αυτό επειδή την κόρη μου την μεγάλωσα μόνη μου χωρίς πατέρα. Μεγάλωσε υγιέστατα. Δεν την έβγαλα προς τα έξω και στη δημοσιότητα ποτέ. Ίσως βοήθησε ότι εγώ δεν έχω επίθετο και το δικό της είναι άλλο – του πατέρα της.

– Ήταν πολύ αντισυμβατικό αυτό που κάνατε τότε στην ελληνική κοινωνία, να μεγαλώσετε ένα παιδί μόνη σας ενώ ήσασταν μια διάσημη γυναίκα.
– Ήταν άρα πολύ δύσκολο. Ήμουν εγώ και η Έλενα Ναθαναήλ. Ήμασταν πολύ φίλες. Θυμάμαι, εγώ είχα κοιλιά, εκείνη καθόλου (γέλια). Τότε ήταν κάτι ανήκουστο. Δεν είναι σαν τώρα που πρώτα κάνουν τα παιδιά, και τα βαφτίσια αργότερα μαζί με τον γάμο. Ήθελε μεγάλα «καρύδια» για να το κάνεις τότε.

– Πώς το αντιμετωπίσατε;
– Δεν με ένοιαζε ποτέ τι θα πει ο κόσμος και τι θα γράψουν οι δημοσιογράφοι. Από την άλλη, όμως, δεν προσέβαλα ποτέ τον κόσμο κι αυτό ο κόσμος το ξέρει, το νιώθει και στο ανταποδίδει. Αυτό είναι στάση ζωής.
http://www.kathimerini.com.cy/index.php?pageaction=kat&modid=1&artid=84056

Η ΘΕΑ Μαρινέλα (κόντρα στο πουστροξεκωλομπουρδέλιασμα των γραικύλων της σαπιοκοιλιάς) υμνεί το Σταυραετό του Μαχαιρά Γρηγόρη Αυξεντίου-"ΞΥΠΝΑ ΓΛΗΟΡΗ" Avxentiou_975x185

κατεβάστε το σε mp3 εδώ
ΔΑΙΔΑΛΟΣ
ΔΑΙΔΑΛΟΣ

Αριθμός μηνυμάτων : 2845
Ημερομηνία εγγραφής : 28/03/2010
Τόπος : daidalakos@yahoo.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Η ΘΕΑ Μαρινέλα (κόντρα στο πουστροξεκωλομπουρδέλιασμα των γραικύλων της σαπιοκοιλιάς) υμνεί το Σταυραετό του Μαχαιρά Γρηγόρη Αυξεντίου-"ΞΥΠΝΑ ΓΛΗΟΡΗ" Empty Απ: Η ΘΕΑ Μαρινέλα (κόντρα στο πουστροξεκωλομπουρδέλιασμα των γραικύλων της σαπιοκοιλιάς) υμνεί το Σταυραετό του Μαχαιρά Γρηγόρη Αυξεντίου-"ΞΥΠΝΑ ΓΛΗΟΡΗ"

Δημοσίευση  ΔΑΙΔΑΛΟΣ Κυρ Φεβ 24, 2013 1:59 am

ΔΑΙΔΑΛΟΣ
ΔΑΙΔΑΛΟΣ

Αριθμός μηνυμάτων : 2845
Ημερομηνία εγγραφής : 28/03/2010
Τόπος : daidalakos@yahoo.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Η ΘΕΑ Μαρινέλα (κόντρα στο πουστροξεκωλομπουρδέλιασμα των γραικύλων της σαπιοκοιλιάς) υμνεί το Σταυραετό του Μαχαιρά Γρηγόρη Αυξεντίου-"ΞΥΠΝΑ ΓΛΗΟΡΗ" Empty Απ: Η ΘΕΑ Μαρινέλα (κόντρα στο πουστροξεκωλομπουρδέλιασμα των γραικύλων της σαπιοκοιλιάς) υμνεί το Σταυραετό του Μαχαιρά Γρηγόρη Αυξεντίου-"ΞΥΠΝΑ ΓΛΗΟΡΗ"

Δημοσίευση  ΔΑΙΔΑΛΟΣ Δευ Απρ 01, 2013 8:19 am

ΔΑΙΔΑΛΟΣ
ΔΑΙΔΑΛΟΣ

Αριθμός μηνυμάτων : 2845
Ημερομηνία εγγραφής : 28/03/2010
Τόπος : daidalakos@yahoo.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα
» ΣΠΑΝΙΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ : Μαρινέλα Live Δημ. Θέατρο Πειραιώς 1973, "Kράτα Μάνα"
» Πενήντα επτά χρόνια από τον ηρωικό θάνατο του Γρ. Αυξεντίου
» Πως το ΕΑΜ υποδαύλισε το Συμμοριτοπόλεμο (του κ. Γρηγόρη Βαρελά)
» 1ηΜαίου:Ποιος κουραδοκουραμπιές σαπιοκοιλιάς βουτυρομπεμπέκος "δεξιός" τους έτριψε ΠΟΤΕ στη μάπα αυτό για να το βουλώσουν ΜΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ Λιάνα μου;
» Πως επίσημη Έκθεση του ΕΛΑΣ αποκαλύπτει (κόντρα στη σταλινική προπαγάνδα) ότι η Αστυνομία και η Χωροφυλακή είχαν μηδαμινό οπλισμό

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης